diumenge, 13 de febrer del 2011

TREBALL SOBRE L'EXPOSICIÓ DEL TEMA DE LITERATURA





1. El treball es fa per parelles. Extraordinàriament, alguna persona pot fer-lo sol.

2. Què s'ha de fer?
  • S'ha de fer un PowerPoint sobre el tema triat que us servirà de suport per a fer l'exposició oral a classe.
  • El temps de realització de l'exposició oral es repartirà equitativament entre els dos membres de la parella.
  • Convé que, a més a més, us feu un guió escrit de l'exposició
3. Quan es fan les exposicions?
  • Les exposicions es faran a partir de la segona setmana de gener, després d'incorporar-nos en passar les vacances de Nadal.
  • Seguirem un ordre cronològic. És a dir, els primers a exposar seran els que tenen els primers temes i els últims exposaran al final.
  • Les exposicions es faran cada dilluns i si és festiu les farem dimarts. Cada dia se'n faran 2.
4. Com es fa un PowerPoint? Supose que tothom sap fer-ne, però us anirà bé si teniu en compte algunes indicacions:


  • Eviteu omplir les pàgines amb text. N'hi ha prou amb frases, idees o esquemes

  • Poseu les fotos i gifs que siguen il·lustratius

  • Poseu un fons que faça remarcar el text i les imatges

  • Penseu en l'objectiu del ppt: ajudar-vos a fer l'exposició oral del treball realitzat

  • Alguns tutorials de PowerPoint: 1, 2, 3
5. Com es fa una exposió oral?
  • Tingueu en compte els receptors
  • Mesureu el temps (10'-20')
  • Intenteu implicar els assistents amb alguna informació compartida
  • Poseu exemples clars
  • Demaneu la complicitat dels receptors
  • Si alguna informació no queda massa clara, proveu de dir-la d’una altra manera o demaneu als receptors si han entés el que heu dit
  • Planifiqueu la posada en escena: controleu els espais (la taula, el canó i la pantalla de projecció, la disposició de l’aula, el guió escrit, etc.)
  • Tingueu en compte la vostra comoditat (postura, posició davant el públic, etc.)
  • Feu-vos un petit guió escrit que tindreu a mà (un full com a màxim)
  • Vigileu la pronunciació. Articuleu correctament els sons, vocalitzeu i feu que la vostra veu arribe fins a l’última fila de l’aula
  • Mireu el públic. No feu l’explicació al professor només
  • Si se us oblida res, no patiu, mireu el guió o atureu-vos i repasseu mentalment què acabeu de dir i què us queda per dir
  • Si esteu segurs, tot anirà bé. Tingueu coratge, rigorositat i tot serà oli en un cresol 
  •  
     
    I els assistents què faran? Escoltar atentament la vostra intervenció i valorar-la d'acord amb la fitxa d'avaluació de l'exposició. Però no patiu, és la mateixa que fareu servir vosaltres per a valorar-los a ells.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada